صفر تا صد راه اندازی قصابی

۱٫ اول اینکه قصابی شغل پر سودی هست یا نه؟

جواب این سوال ساده هست مثل هر شغل دیگه ایی اگر کسی این کار خوب یاد بگیره و درست انجام بده پرسود هست اصوالً کارهایی که شما یه قطعه مادر میخرید و جز به جز می فروشید سودآور هست مثلا یه پارچه فروش یه رول پارچه میخرد و متر به متر میفروشد قصابی هم یه لاشه گوسفند یا گوساله یا مرغ میخرد و قطعه قطعه میفروشد اما نکته مهم این کار در این هست که بدونی چه جور باید خرید کنید و چه طور باید بفروشید.

اما در کل شغل قصابی در رده شغل‌های خرده فروشی شغل پرسودی به حساب می‌آید. حتماً تابه‌حال دیده‌اید که یک قصابی تازه تأسیس به طور ناگهانی محبوبیت و موفقیت به دست می‌آورد. تقریباً همه

خانواده‌ها به قصابی‌ها به عنوان یکی از مراکز مهم تأمین پروتئین نگاه میکنند.

۲٫ قصاب کیست؟

قصاب کسی هست که گوشت را از محل‌های عرضه مثل کشتارگاه‌ها تهیه می‌کند، بعد به صورت

قطعه‌بندی به مردم عرضه می‌کند. قصاب خوب هم گوشت خوب می‌شناسد هم می‌داند که کدام قطعه برای چه غذایی مناسب است و با مهارت چاقو اقدام به برش زدن و قطعه‌بندی میکند. هر چند این شغل در گذشته یه شغل موروثی بوده و به صورت نسل در نسل در خانواده‌ها منتقل می‌شده، این روزها قصابی‌های لوکس شکل گرفتن که کمی فضای این کار متفاوت کرده دیگه مثل قدیم وقتی وارد یک مغازه قصابی می‌شوید با منظره یک قصاب سیبیل کلفت ساطور به دست که همه لباساش غرق در خون هست مواجه نمی‌شوید، در عوض با یک فضای تمیز و مرتب و یخچال‌های شیک مواجه‌ایدکه شما را ترغیب به خرید می‌کند. همین تغییر سبک موجب شده که بسیاری از افراد هم علاقمند به این شغل شده‌اند.

۳٫ انتخاب مغازه قصابی؟

مغازه قصابی می‌تواند در جاهای شلوغ و بازارهای پر تردد باشد اما نکته مهم اینه که زی‌خوراک با برندسازی و قرارداد انحصاری با گروه اسنپ تقریبا این نیاز را حل کرده دیگه نیاز نیست شما یک مغازه با اجاره بالا در محل خیلی خوب اجاره کنید شما میتوانید یک مغازه در مناطقی که کارشناسان ما به شما راهنمایی می‌کنند با قیمت مناسب تهیه کنید و سپس به صورت مجازی شروع به فروش نمایید.

نکات مهم در مغازه قصابی رعایت موارد زیر است:

۱ ارتفاع سقف بالای ۱٫۸ متر

۲ کف سنگ یا سرامیک قابل شستشو

۳ دیوارها تا ارتفاع ۱٫۵ متر سنگ یا سرامیک قابل شستشو

۴ امکان تهویه هوا

۵ برق ۵۰ آمپر

۶ امکان ورود و خروج راحت بار

۴٫ مزایای شغل قصابی؟

از مزایای شغل قصابی میتوان به این موارد اشاره کرد که شغلی است که تقاضای بالایی دارد اما نسبت به سایر کسب‌وکارها و تقاضای موجود، رقابت و بازار کار کمتری دارد. به این دلیل که هرکسی در این شغل وارد نیست و با نحوه راه‌اندازی قصابی آشنایی ندارد. البته شما با پیوستن به خانواده زیخوراک از این مزیت بهره بردارید که نکات مهم به شما آموزش داده می‌شود.

از طرف دیگر محصولات پروتئینی جزء محصولات خوراکی بوده که همیشه موجود می‌باشد. مگر در موارد معدودی که ممکن است برای هر محصولی اتفاق بیفتد.

نکته بعدی درآمد نسبت به حجم کار است به طور مثال یک فروشگاه قصابی با فروش روزانه ۵۰۰ کیلو گوشت تقریبا به عدد فروش روزانه ۳۰ میلیون تومان و ماهیانه ۷۵۰ میلیون فروش می‌رسد به طور میانگین

خرید هر نفر در هر فاکتور ۱۰ کیلو محصول باشد روزانه ۵۰ مشتری به راحتی به این عدد خواهد رسید، در حالیکه درشغل هایی مثل سوپر مارکت و فست فود باید حداقل ۱۰۰ برابر این عدد مشتری وجود داشته باشد و معمولا در ابتدای کار بسیار سخت است و با وجود رقابت زیاد در این شغل‌ها در بسیاری از موارد شما با شکست مواجه خواهید شد.

۵٫  معایب راه اندازی مغازه قصابی چیست؟

هرچند هر کسب‌وکاری با معایبی همراه است اما مغازه قصابی دارای موارد ویژه‌ای است که دانستن آنها قبل یا حین راه اندازی و پیداکردن راهکار برای آن می‌‍تواند بسیار مثمر ثمر باشد. از معایب راه‌اندازی مغازه قصابی میتوان به این موارد اشاره کرد که یکی از کارهای نسبتاً سخت می‌باشد که تمام سروکار با چاقو و ساطور داشته که اگر وارد بر این کار نباشید ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

از دیگر معایب شغل قصابی این است که به دلیل اینکه دائماً باید هوا سرد و مرطوب باشد تا شرایط برای حفظ و نگهداری گوشت محیا باشد. ازاین‌رو هم قصاب باید در محیطی نسبتاً سرد کار کند هم اگر محیط به‌اندازه کافی سرد نباشد ممکن است یخچال یا گوشت‌های داخل آن خراب شده و حتی

خود قصاب نیز به بیماری‌های پوستی و زمینه‌ای گرفتار شود.

هرچند اگر چندین روز محصولات گوشتی فروش نروند امکان سیاه یا خراب‌شدن آنها وجود دارد. به همین دلیل باید همیشه گوشت تازه و به‌روز داشته باشید. همچنین از طرف دیگر گرانی محصولات گوشتی یا دام و طیور باعث گرانی گوشت شده، قدرت خرید مردم کمتر شده و رونق بازار کمتر

می‌شود.

اگرچه نظارت صنف مربوطه روی قصابی نسبت به سایر شغلها بالاتر است که این خود باعث اعمال

سختگیری بر روی فروش محصولات می‌شود.

اما حضور در مجموعه زی‌خوراک تا حدودی این مشکلات را برای شما مرتفع می‌کند در فروشگاه مجازی بسیاری از محصولات برای شما به صورت تقریبا آماده مهیا میشود و نیاز به کار سنگین قصابی نیست همچنین امکان سفارش گذاری به صورت قطعه بندی فراهم است و در نتیجه نیاز به خرید حجم

بالا نمی‌باشد.

همه هدف ما این هست که شما هم بتونید با یه سرمایه کم یه کار پر سود و مفید راه‌اندازی کنید.

۶٫ مهارتهای موردنیاز برای راه‌اندازی قصابی چیست؟

از جمله مهارتهای مورد نیاز برای آموزش شغل قصابی به شرح زیر است:

درک خوب شیوه‌های بهداشتی

دایره دید خوب و عمیق

هماهنگی دست و چشم

تمرکز و توانایی بالا در اجرایی کردن وظایف و درک ریاضی

سالمتی کامل فیزیکی

استقامت و قدرت ایستادن برای ساعات طولانی و بلند کردن تکه‌های سنگین گوشت

توانایی کار به صورت مستقل و گروهی

قادر به برقراری ارتباط با مشتریان، سرپرستان و همکاران.

برای اینکه بتونید یه قصابی خوب داشته باشید و پول خوب در بیارید در ادامه مطالب ما رو با هشتگ قصابی_شغل_پرسود دنبال کنید و به دوستانی که علاقمند به راه اندازی این کسب و کار هستند معرفی کنید.

در ادامه سری به افراد این صنف میزنیم و از زبون آنها این مطلب دنبال می‌کنیم.